Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2013 18:36 - Генетиката - разяснение
Автор: larryone Категория: Политика   
Прочетен: 2052 Коментари: 6 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     

    Разбрах, че не съм обяснил добре някои неща в едно мое писание и затова ще се постарая да бъда по-ясен:

    
Добре е, да се разбере следното: има една наука наречена генетика, чиито закони са общовалидни и се отнасят даже  и за комунистите и  техните деца - това са законите за наследствеността. За да се прояви дадено качество е нужна както генетична обусловеност, така и подходяща околна среда т.е. ако по наследство  вашият род е със занижени интелектуални възможности, не помага ни "Оксфорд", ни "Харвард" ни Партийната школа. То като се замисли човек,  на времето БКП затова е забранявала  преподаването и  изучаването на генетика, наричайки я буржоазна наука - види се, усещали са, че законите и приложени по отношение на партийните членове,  хем звучат обидно, хем обясняват ясно много от партийните решения,  които обикновено будят пълно недоумение.

     Това е. Сега надявам се, вече всичко е ясно.

     





Гласувай:
6



1. tutankhamon661 - larryone
18.07.2013 18:58

Не се бях замислял за генетиката.

Звучи логично.

цитирай
2. theeconomist - Разбира се има и евгеника
18.07.2013 19:05
базирана на учението за фенотипа.

Има и Малтусианство....и...

Прадядо ми е бил прост земеделец в Северна България, дядо ми строител - дърводелец, баща ми архитект, аз съм прост гешефтар с висше образование, завършена акдемия по външна търговия и стаж в "Лимън Брадърс".

Явно нищо не става от мен по генетичен признак.

Ех, къде си акад. Лисенко?

цитирай
3. zarenkow - "ако по наследство вашият род е със занижени интелектуални възможности"
18.07.2013 19:26
Не мисля, че някой може да определи това, освен при драстични отклонения. Много са примерите , които сочат за генетична непълноценност , но с изненадващи изяви на ценени качества. Например, известно е че много велики хора са аутисти. Аутизма доколкото ми е известно има гененно отключване. Може да се сравни с компютрите. Недобър хардуер може да се компенсира значително с добър софтуер и обратно супер машина може да стои , като парче желязо с лош софтуер. Моята преценка, е че хардуерните разлики при хората, разбирай генетичните, оказват значително по слабо отражение средно статистически в сравнение с културните разлики. Културните разлики могат в значителна степен да компенсират евентуалните генни предимства, каквото и да значи това.
цитирай
4. larryone - Не мисля, че някой може да определи ...
19.07.2013 07:06
zarenkow написа:
Не мисля, че някой може да определи това, освен при драстични отклонения. Много са примерите , които сочат за генетична непълноценност , но с изненадващи изяви на ценени качества. Например, известно е че много велики хора са аутисти. Аутизма доколкото ми е известно има гененно отключване. Може да се сравни с компютрите. Недобър хардуер може да се компенсира значително с добър софтуер и обратно супер машина може да стои , като парче желязо с лош софтуер. Моята преценка, е че хардуерните разлики при хората, разбирай генетичните, оказват значително по слабо отражение средно статистически в сравнение с културните разлики. Културните разлики могат в значителна степен да компенсират евентуалните генни предимства, каквото и да значи това.


Така е, за да се развие дадено качество е нужна комбинацията от гени (трябва да ги имаш) и подходяща околна среда. Пример : Може исторически да е имало много зулуси, с генетична комбинация обуславяща гениалното свирене на пиано, но пиано няма и съответно няма "зулуски" пианист. Обратно, един човек без никакъв музикален афинитет, може цял живот да е бил съсед на Моцарт, но Салиери от него няма да стане. Примерът до голяма степен е само илюстративен - нещата всъщност са доста по-сложни. Поздрави ;)
цитирай
5. larryone - базирана на учението за фенотипа. ...
19.07.2013 07:20
theeconomist написа:
базирана на учението за фенотипа.

Има и Малтусианство....и...

Прадядо ми е бил прост земеделец в Северна България, дядо ми строител - дърводелец, баща ми архитект, аз съм прост гешефтар с висше образование, завършена акдемия по външна търговия и стаж в "Лимън Брадърс".

Явно нищо не става от мен по генетичен признак.

Ех, къде си акад. Лисенко?



Здравей, отговарям веднага - вашият род се е движил така се каже в средата на популацията - прадядо ти е бил земеделец по времето, когато това е било основното занимание за болшинството хора ; дядо ти също - упражнявал е често срещана професия. Били са хора от средната класа (предполагам от горният и край) и имали са "генетиката" за образование. При баща ти и при теб нещата са ясни - имаш гените, имаш възможността и съответно ставаш това, което си.
Лисенко щеше да ти каже, че партията те е направила това, което си.
цитирай
6. theeconomist - Ясно, благодаря за разяснението!
19.07.2013 09:08
Слава богу, че още не са ме мерили с германския "щангелциркул".

Не само Лисенко! Ежедневно всякакви боклуци влизат в блога ми и твърдят същото. Интересно колко последователи имал....:-)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: larryone
Категория: Политика
Прочетен: 405852
Постинги: 176
Коментари: 727
Гласове: 630
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930