Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2013 05:38 - Няма смисъл от гласуване
Автор: larryone Категория: Политика   
Прочетен: 1763 Коментари: 6 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Може да знаете,а може и да не знаете,но някъде през 90 те години на миналият век,на една от сградите на булевард "Левски" в София се появи надпис,който гласеше буквално следното: "Изборите не променят нищо.Ако променяха,щяха да бъдат забранени".Този графит оцеля дълги години и караше минаващите покрай него,да се усмихват четейки го.Тогава бях млад човек и вярвах,че след десетина години нещата ще се променят коренно и затова надписът ми се виждаше само остроумен.Минаха десетина години и две три изборни кампании и започнах да разбирам,колко точно е било написаното,но продължавах да намирам нещо забавно в него.
     Тези дни се сетих отново за надписа.Скоро не съм минавал покрай сградата и не знам дали написаното си стои,но моето отношение вече не е същото.Днес, след още десетина години и още два - три изборни напъна и в навечерието на нови избори  разбирам,че написаното е абсолютна истина и на мен хич  не ми е забавно.
     Не виждам смисъл,през четири години да се харчат по 20-тина милиона лева за да се даде възможност на отпадъците в парламента да си начешат егото.То  май друг ефект от изборите,освен театралният няма.Във всеки случай не променят нищо.Който счита,че не съм прав и смята мантрата: "трябва задължително да се гласува за да се промени статуквото" за действаща,нека честно пред себе си да прецени дали наистина вярва в това.Аз вече не вярвам.
     При цена от около 20 тина милиона лева на изборна кампания и при проведени  десетина такива по време на прехода,се  вижда как сме дали 200 милиона лева напълно безсмислено.С тези пари използвани правилно, колко ли деца нямащи в момента възможност за лечение, биха имали шанс за живот и пълноценно развитие?
     Не считам тварите в парламента за по-важни от тях.Доста години гласувайки,подкрепях изборният театър,но вече спирам.Омръзна ми да гледам все едни и същи посредствени актьори.




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Добре
04.04.2013 07:15
Ти няма да гласуваш но бай Хасан ще гласува за ДПС.
Да предположим,че бай Спиро ще гласува за БСП.
Дори само с техните два гласа ще има български парламент.Теоретично от две партии само.Негласувайки ти какво предлагаш?Напиши ми алтернативата си?
цитирай
2. larryone - Ти няма да гласуваш но бай Хасан ще ...
04.04.2013 08:24
haralanov написа:
Ти няма да гласуваш но бай Хасан ще гласува за ДПС.
Да предположим,че бай Спиро ще гласува за БСП.
Дори само с техните два гласа ще има български парламент.Теоретично от две партии само.Негласувайки ти какво предлагаш?Напиши ми алтернативата си?


Прав си и за Бай Спиро и за Бой Хасан - впрочем винаги съм се чудел на такива хора.Да кажа какво трябва да се направи според мен: когато ще се променя една система,особено ако тя е корумпирана като Българската,се искат едно-две неща.Първо - емоциите нямат място в това начинание.Най-важното е нещата да се планират и да се натиска за работеща съдебна система.Партиите са безобразни,защото никой не ги съди.Второ - може да се обмисли вариант с поправка в конституцията с цел да се осигури възможност за влизането в парламента на граждански партии и сдружения.Не съм юрист,но предполагам,че това намерение може да се формулира юридически.Трето - по въпросът с финансирането на партиите - има доста възможности за корекции на методиката и така нататък.Не съм обмислял стратегия за печелене на избори - ако го бях направил със сигурност щях да имам готови рецепти.Знам обаче,че ако си вкараме поредният автогол и на тези избори,страната съвсем ще се скапе.Крайно време е да създадем действащо гражданско общество.Знам,че системата изглежда непоклатима и на никой не му се занимава,но смятам,че далеч не е така.Всичко е достатъчно гнило и корумпирано и нещата могат да се променят сравнително лесно.И във Франция никой не е вярвал, че санкюлотите ще променят държавата из основи,но се е случило. И без това финансовото положение на българите е напълно съпоставимо с това на санкюлотите,та считам примера за удачен.
цитирай
3. haralanov - Думи,думи,думи...
04.04.2013 09:24
Това което си написал е казвано толкова пъти.Нима гражданите не са представени чрез партиите?Нима няма да съществува корупция сред гражданските сдружения?Дайте ми пример,където описаните от вас принципи се прилагат и действат?Щe ми бъде интересно.
цитирай
4. miuenski - МИСЛЯ, ЧЕ НАДПИСА Е ОЩЕ ТАМ. . . АЗ ...
04.04.2013 11:22
МИСЛЯ, ЧЕ НАДПИСА Е ОЩЕ ТАМ... АЗ ГОРЕ-ДОЛУ ОТ 20 ГОДИНИ НЕ ГЛАСУВАМ И ОТДАВНА ПОВТАРЯМ, ЧЕ НЯМА СМИСЪЛ
АЛТЕРНАТИВИ? ИМА 2 - Т1 И Т2 : )
ИНАЧЕ ПРОМЯНА В КОНСТИТУЦИЯТА Е ДОБРО НАЧАЛО, ДОРИ ИЗХОЖДАЙКИ САМО ОТ НАДПИСА - АКО ПРОМЯНАТА В КОНСТИТУЦИЯТА МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ НЕЩО, ЗАЩО ДОСЕГА НЕ Е ПРОМЕНЕНА?
цитирай
5. larryone - Това което си написал е казвано т...
04.04.2013 18:18
haralanov написа:
Това което си написал е казвано толкова пъти.Нима гражданите не са представени чрез партиите?Нима няма да съществува корупция сред гражданските сдружения?Дайте ми пример,където описаните от вас принципи се прилагат и действат?Щe ми бъде интересно.


Естествено,че са само думи.При хората ( е, поне при някои) мислите и думите предхождат действието.Когато това е спазено, вероятността обсъжданото начинание да има успех нараства неимоверно.
Но конкретно на поставените от вас въпроси: 1-во - по повод на корупцията - това е една от причините,поради която трябва да се оказва натиск върху съда - да издава ефективни присъди за корупция.Съчетано с обществена нетърпимост към това явление,резултатът би могъл да стане приличен.
2-ро - гражданите са представени единствено пропорционално в парламента т.е. местата на депутатите се определят по брой гласували.Това в никакъв случай не значи,че някой ви представлява - по-скоро вие сте помогнали на някой да седне в Народното събрание.Ако не ви се вярва,отидете при вашият народен представител и го накарайте да ви окаже съдействие по някой важен за вас въпрос и ще ме разберете.3-то принципите,които разискваме тук са реализирани да голяма степен в цяла група държави,наречена "скандинавски".На тяхно име е наречен и едноименният държавен модел,считан в момента за най-справедливият.Обръщам внимание,че тези държави по площ и брой на населението доста се доближават до нас.Разбира се,те комунизъм не са строили и не си отглеждат олигарси,та им е по-лесно.
Всъщност,място за спор няма - всеки има избор да живее както чувства нещата.Може да се живее като поданик на Азиатска държава,където рушвета и пишкеша са стандарт в общуването,а може и като съвременен Европейски човек изповядваш малко по различни ценности и не приемащ корупцията и посредствеността,като основни плюсове в съвременните отношения.В крайна сметка,всеки решава сам.
цитирай
6. larryone - МИСЛЯ, ЧЕ НАДПИСА Е ОЩЕ ТАМ. . . АЗ ...
04.04.2013 18:30
miuenski написа:
МИСЛЯ, ЧЕ НАДПИСА Е ОЩЕ ТАМ... АЗ ГОРЕ-ДОЛУ ОТ 20 ГОДИНИ НЕ ГЛАСУВАМ И ОТДАВНА ПОВТАРЯМ, ЧЕ НЯМА СМИСЪЛ
АЛТЕРНАТИВИ? ИМА 2 - Т1 И Т2 : )
ИНАЧЕ ПРОМЯНА В КОНСТИТУЦИЯТА Е ДОБРО НАЧАЛО, ДОРИ ИЗХОЖДАЙКИ САМО ОТ НАДПИСА - АКО ПРОМЯНАТА В КОНСТИТУЦИЯТА МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ НЕЩО, ЗАЩО ДОСЕГА НЕ Е ПРОМЕНЕНА?


Предполагам,че господата в парламента са доволни и не им се ще да променят положението.Силно се надявам след протестите,хората да преосмислят битието си и да продължат да прилагат постоянен и засилващ се натиск върху държавната система.Защото най-лесно е да се откажеш и след година,две или десет - отново на улицата и хайде отначало.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: larryone
Категория: Политика
Прочетен: 403701
Постинги: 176
Коментари: 727
Гласове: 630
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031