Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2017 20:20 - Как да украсим Коледната си Елха!
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5962 Коментари: 28 Гласове:
18

Последна промяна: 16.12.2017 20:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image


                                                                  image
image
Имам още доста да раста, докато стигна посестримата си елха...
image
Инспектор Кери се уверява, че украсата е налице тъдява... 
image
Тези са ми любимите топки, от стиропор са, леко оръфани от дъждове и снегове през годините.
image
Жрицата на Елхите с вълшебния жезъл. А всъщност на този жезъл навих гирляндите и ги метнах по горните клони, инак нямат достигане, въпреки, че съм покачена на стол. Сетне пак с жезъла ги разпрострях. 
image

image
Котешките помагачи. Да помагаме ли или да подремнем, това е въпросът!
image
На първо четене, след всеобщо гласуване, без нито един против и без нито един въздържал се, решихме, че разумното решение е да подремнем.
image
Елхата изглежда готова. Само Зимата още я няма...Снежанка нещо се бави с докарването на снега...
image
Стопанката прекалява с тези снимки! Я да ви се оплезя, както си знам, по Керински ;)))
image
А тази закъсняла теменужка в градинката? Пожелание е за весели и романтични празници!
image
И щом Снежанка все още не успява да докара Зимата, то нека вкупом я призовем с подходяща Музика!






Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. urpa4a - Леле супер е...
16.12.2017 20:58
Днес гледах, как и растенията мислят и изпитват емоции...
Това, което си направила за елхичката е много куул и идеологията, че вместо да съсипваме дърветата, можем да си ги отгледаме и всяка година да им се радваме.
А какво правим, когато не сме дорасли да сложим звездата отгоре - запознаваш се с двуметрова "стълба", като мене и ти я слагам ;)
Яко, а ? :)
цитирай
2. vesever - Иво, благдаря ти :)Вярно е, че и ...
16.12.2017 21:07
Иво, благдаря ти :)
Вярно е, че и растенията имат емоции, аз съм ги усещала неведнъж, въпреки, че не могат да ни кажат какво чувстват, имат начини да се сливат с нашите усещания и да ни показват.
В действителност много хора рядко се замислят колко сериозно масово се вреди на Земята с всяко отсечено дърво или откъснато цвете, трябва да почнем да мислим.

Ам тъй де, аз подскачах, подскачах, и до върха не стигам, колкото и да искам. Стълба имах, ала ми я взеха....и сега звездата си стои отвън на масата и тъкмо се чудех кой да я сложи....значи, ше чака там ))
Туй то!
цитирай
3. zax - Нищо не разбрах, . . . приготвила си ...
16.12.2017 21:55
Нищо не разбрах,
... приготвила си за бъдещия бор голям — премяна за елхичка.
Но що ли от начале още с нея, си се применила ти самичка?
;)
цитирай
4. lexparsy - Ти си направо щастлива че имаш ис...
16.12.2017 22:04
Ти си направо щастлива че имаш истинска елха в двора. Звездата все ще се намери някой да я сложи.
Спомени... като малък винаги имахме естествена елха и миришеше на бор в хола :-) и нямаше лампички, а слагахме щипки с истински свещи, които се палеха в 00 ч.. Леле и пожари ставаха...
Аз няколко години се опитвах екологично от жал към осечените дръвчета да си купувам с корен и саксия... но след това повечето не се прихващаха като ги засадя :-(
Жалко, че повечето деца никога не виждат естествена елха на Коледа...
Аз обичам да украсявам елхата си само в бяло и сребристо, без шарении (те са с подаръците под нея:-) и с естествени материали повече... и става много вълшебна :-)
С тази елха дядо Коледа може лично да те навести, вместо през комина, а и Снежанка по съвместителство има :-)))
цитирай
5. vesever - Закси :)
16.12.2017 22:07
Елхи и борчета сме тук задружни
И ази съм, то видно е, една от тях
Защото за душа ми все е нужно
С Природата да сливам се без страх...
:)
цитирай
6. ysmivka - :)
16.12.2017 22:08
Винаги ме удивляваш с чувството си за естетика :(.
цитирай
7. vesever - Лекси, така е, и аз много обичам да ми ...
16.12.2017 22:12
Лекси, така е, и аз много обичам да ми ухае на гора!
Градските деца сега нямат много възможности, но на село, възможности да искаш!
Не съм пробвала цвещи с щипки, изобретателни сте били :))
Ами, дядо Коледа не знам ще ме посети ли, Снежанка вече е тук и го чака ))
цитирай
8. vesever - Усмивка, усмихни се, де, сега е м...
16.12.2017 22:15
Усмивка, усмихни се, де, сега е момент за усмивки!
))
цитирай
9. planinitenabulgaria - Едно "борово" уточнение:
17.12.2017 06:43
Дръвчетата, които се продават са с два възможни произхода. Единият е при разреждането на боровите гори или премахване на подрастта под големите дървета. Другият е сеч от бракониери. Видовете борчета, кото се продават са следните:
1. Смърч. Това е най-неподходякото дръвче, защото след около седмица игличките му започват да падат и до две-три седмици изпадат всичките. Най-неподходящото дръвче за елха.
2. Бял бор. Той има качествата на смърчя, но иглите му започват да падат седмица по-късно.
3. Черев бор. Неговите игли не падат, но клончетата му са груби, не е красиво коледното дърво с него.
4. Ела. Това е най-красивото дърво за коледна елха. Игличките му растат по хоризонтала на клонките, не са точно иглички, а приплескани много остри листца, при това не бодливи. Тези иглички не падат никога от клона, поради което при сушава година ако няма достатъчно сено овчарите са секли за овцете "елови чепе".

Украсеното дръвче за Коледа се казва елха. Дървесен вид елха няма.
Макар и да струва доста скъпо, от 5-10 лв за борово дръвче в саксия до 35-35 лв. за генно променен бор /сребрист/, природолюбителят и уважаващ живота човек си купува живо дръвче. После го оставя някъде на тавана или мазето до пролетта, полива го веднаж на десетина дни и го засажда към м. април. Ако няма място в двора, където и да е.
В това отношение аз много наподобявам на сойките и понякога давам мнения в доста популярните блогове, за да достигнат до повече хора.
А за постинга - поздравления!
цитирай
10. nalia - Качи китайския кич на тавана, Веси:)
17.12.2017 08:58
Лекси има право, просто оцвети шишарките на горкото дръвче със спрей, има и фосфоресциращ.
цитирай
11. bosia - красотата няма да спаси света
17.12.2017 08:59
Красотата няма да спаси света. Тя е прекрасно нещо за илюзиите и за добрия сън.
Но най-добре за България е да украсим коледната си елха с 240 черепа на българските криминални депутати. Един такъв колден екшън ще бъде много полезен за бъдещто на България.
цитирай
12. krassko - Много чаровно:)
17.12.2017 10:04
Още не съм си изпил кафето и така и не разбрах кой е елхата, ти или огромния бор.:)))
Все пак бих те посъветвал да насадиш някаква ела която да украсяваш за Коледа. Те растат по бавно и са много по красиви от този черен бор.
А за борчетата които отсичат за Коледа няма защо да съжалявашш, тях специално ги
садят под далекопроводи и като станат 2 - 3 м високи ги отсичат и засаждат нови. Така се използува земята под далекопроводите за нещо полезно.
Времето в София днес е ужасно - цяла нощ валя и продължава и така ще е докато го обърне на сняг.
Интересно как ще изглежда елхата ти като я затрупа снега след два дни...
Вече има лазерна украса слагаш на двора нещо като фенер и ти краси цялата къща, даже с дистанционното можеш да сменяш цветовете.
Приятен неделен ден:)
цитирай
13. didige - Дааааа, значи имаш борче и елхичка в ...
17.12.2017 10:11
Дааааа,значи имаш борче и елхичка в двора.Хихихи и джуджетаааа.Знаеш какво правя в момента и прости ако допусна грешка.:)))))))).
Благодря за музиката!
цитирай
14. didige - Теменужката ми е любимото цвете. На ...
17.12.2017 10:17
Теменужката ми е любимото цвете.На какво ти прилича тя?
цитирай
15. stih - Уникално!
17.12.2017 10:33
Тук има толкова красота, любов към природата и почит към Светлия християнски празник!
Благословена Коледа, Веси!
цитирай
16. ysmivka - Усмихвам се.
17.12.2017 10:36
Пред столетниците ти има една делва, забелязала ли си, че на първа и втора снимка е счупена а на девета е цяла целеничка?
цитирай
17. vesever - http://vesever.blog.bg/lichni-dnevnici/2017/01/27/shte-poletim-li.1506033
17.12.2017 11:27
Коста, благодаря!
Аз не разпознавам видовете иглолистни дръвчета, така че това е полезна информация, надявам се и за други хора.
Зарадвахте ме с коментара си, а аз искам да Ви поздравя с един стар мой постинг, с фотографии на една много мила сойка, която снимах от прозореца си...миналата зима за пръв път видях това птиче отблизо, и много ми хареса!

цитирай
18. vesever - Налиа, дръвчето още няма шишарки, ...
17.12.2017 11:29
Налиа, дръвчето още няма шишарки, младо е.
Слагаме му само гирлянди и топки за празниците.
Весели празници и на теб и близките ти!
цитирай
19. vesever - Босиа, аз вярвам, че красотата и ...
17.12.2017 11:34
Босиа, аз вярвам, че красотата и добротата ще спасят света...
Прав сте, за политическата обстановка в България, ала за нещата, които не можем да променим, ...не знам какво да Ви кажа.
Освен човек да търси най-доброто за себе си, за близките си, и за хората, с които общува, не знам какво друго може да се направи...
Благодаря за коментара :)
цитирай
20. vesever - Краси, благодаря ти :)Да, имам и ...
17.12.2017 11:40
Краси, благодаря ти :)
Да, имам и ела, но е много мъничка още...
А това борче ми е скъпо, от моя роден край е..да, става много голямо явно...харесва ми как ухае, обичам да сядам под него и да се наслаждавам, все едно съм в гората ))
Знам за елхите, че ги садят специално за тази цел, ала го намирам за безумие, въпреки това. Защо им е на хората да убиват живи същества, вместо да им се радват в естествения им вид, да ги опазят живи.
В смисъл, съм за живота, а не за смъртта.
О, и под снега е красиво борчето, ако падне сняг, ще покажа заснежената украса ))
И тук валя, но само дъжд..надяваме се на сняг за празниците...
наскоро видях такава украса в града, на един тротоар се стелеха звездички и сърчица....стоях и гледах няколко минути, питах жената от магазина, от който идваше светлината, тя ми обясни, че е лазер...струвало 30 лв.
Много ми хреса, някаква магия е...
цитирай
21. vesever - Диде, всичко имаме, тъкмо се чудя ...
17.12.2017 11:42
Диде, всичко имаме, тъкмо се чудя къде да скрия прахосмукачката, когато дойдеш...ще е скрита. ;))
А теменужките, милите, имам няколко останали, по никое време...ще ти извадя ако искаш в саксия и ще си имаш спомен, когато сме далеч, ще се усмихваш :)
Туй то!
цитирай
22. vesever - Ели, благодаря ти! Да ти е красив и ...
17.12.2017 11:44
Ели, благодаря ти!
Да ти е красив и обичлив празникът, на теб и близките ти!
цитирай
23. vesever - Усмивка, да, делвата е счупена, ...
17.12.2017 11:48
Усмивка, да, делвата е счупена, така я взех.
Щом искаш да знаеш за нея, ето историята:
Купувам делви, и други предмети от стари къщи, които едни хора от моето село събарят, за да строят нови...
В тези къши има уникални предмети, купувам още трикраки столчета, вретена, една диканя....каквото има.
Вкъщи имам няколко здрави делви, на по над 100 години са. Тази също е на над 100 години, но е счупена, искаха да я изхвърлят, аз не позволих, взех я за 5 лв.
От едната старна е здрава, по принцип я похлупвам така в градината, до юките, но децата като са играли, са я обърнали от счупената й страна.
За мен е красива, дори счупена, представяш ли си, някога хора са я ползвали, наши предци, за мен е много вълнуващо, затова събирам такива предмети. Бих искала да мога да се върна в старите времена и да видя как са живели хората по онова време, какви са били...
Някак свещено го чувствам. Затова и не позволих да изхвърлят счупената делва.
Това е цялата история, благодаря, че се отби при мен ;)
Усмивки и топли празници ти желая!
цитирай
24. vesever - П. П. Не, това не са столетници, б...
17.12.2017 11:54
П. П. Не, това не са столетници, борчето е само на няколко години, не повече от 6, мисля, че беше 2011, когато го донесох от с. Плана, оттам го изкорених, както и горе пиша, беше 2 педи високо. Моите педи са по 18 санта, прави сметка за какъв ръст иде реч. Аз самата съм учудена колко бързо расте, сега е ...виж ме мене, на каква височина съм, спрямо него, хем покачена на стола, на снимка 5, а аз съм висока 158 санта, прецени колко високо е борчето ми...като нищо има вече 3 метра височина, че даже и малко повече от 3 метра...
Явно се чувства добре при мен и затова така бързо расте...
:)
цитирай
25. vedrina - !!!
17.12.2017 13:27
Много е красиво...!!!
цитирай
26. vania23 - Прекрасно е, Веси!
17.12.2017 13:43
Имаш си жива елхичка всяка година :) Празнично да ти е в душата!
цитирай
27. vesever - Ведрина, благодаря ти! Красиви ...
17.12.2017 14:03
Ведрина, благодаря ти!
Красиви празници!
цитирай
28. vesever - Ваня, благодаря ти! И на вас пр...
17.12.2017 14:04
Ваня, благодаря ти!
И на вас прекрасни празници, и поздрави вкъщи!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043219
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол